sobota, 19 listopada 2016

TMI BOOK TAG

  Hej, witam w drugim tagu na moim blogu. Będzie to kolejny tego typu wpis mówiący dużo o mnie i o moich ulubionych książkach. Jednak następny tag będzie już mnie zapoznający Was ze mną. Ale póki co, zapraszam na TMI Book Tag.
1. Która fikcyjna postać ma najlepszy styl?
Wydaję mi się, że Margo z "Papierowych Miast" Johna Greena. Nie ma w tej książce wiele napisane o tym, jak główna bohaterka się ubierała, lecz czytając tą powieść wyobrażałam ją sobie naprawdę pięknie ubraną. W takim stylu, który mi się bardzo podoba, czyli noszenie trochę hipsterskich swetrów, koszulek z ciekawymi nadrukami, flanelowych koszul.
2. Twoje fikcyjne zauroczenie?
Takich zauroczeń jest dość sporo... Zastanawiam się najbardziej między Maxonem z serii "Selekcja", a Jayem Gatsby. Stwierdzam, jednak, że Maxon zrobił w książce dość złą rzecz, która chyba nikomu kto czytał tą serię się nie podobała. Gatsby natomiast jest po prostu idealny... Jego jedyną wadą jest to, że nie czytał książek...
3. Czy kochałaś kiedyś postać, a później zaczęłaś ją nienawidzić?
Tak, zdarzyło mi się coś takiego. Tą postacią jest Tommy  z "Nerve", ale nie będę mówić, czemu tak się stało, bo nie chcę spoilerować.
4. Największa książka na twojej półce?
Tą książka jest seria "Niezgodna" Veronica Roth.
5. Najcięższa książka na twojej półce?
Harry Potter i Zakon Feniksa" J.K. Rowling.
6. Masz jakieś książkowe plakaty?
Nie posiadam takich plakatów.
7. Masz jakąś książkową biżuterię?
Nie, ale poluję na charmsy z Harry'ego Potter'a do bransoletki.
8. Książkowa para, której kibicujesz?
Peeta i Katniss z "Igrzysk Śmierci" Suzanne Collins.
9. Ulubiona seria książek?
Chyba nikogo nie zdziwi moja odpowiedź... Oczywiście, że "Harry Potter"
10. Ulubiony soundtrack z ekranizacji książki?
Soundtrack z "Wielkiego Gatsby'ego" skradł moje serce i generalnie kocham ten film.
11. Jaką książkę polubiłaś tak bardzo, że chciałabyś, aby była kontynuowana?
Uważam, że książka "Intruz" Stephanie Meyer mogłaby mieć ciekawą kontynuację, mimo że dla mnie ta książka nie jest arcydziełem, lecz czytanie tej historii sprawiło mi przyjemność.
12. Ulubiona powieść jednotomowa?
"Zielona Mila" Stephena Kinga. Moje niedawne odkrycie <3
13. Od kiedy czytasz?
Od zawsze rodzice czytali mi na dobranoc, a sama zaczęłam czytać po tym, jak się tego nauczyłam. Czytanie stało się, jednak obsesją dopiero w czwartej klasie podstawówki. 
14. W którym domu Hogwartu jesteś?
Jestem w Ravenclaw sercem, duszą i umysłem. Niech żyją Krukoni!
15. Czego szukasz w książce?
Moim priorytetem jest wartka akcja i ciekawe postacie.
16. Ulubiony cytat?
Nie mam w zwyczaju zapisywania swoich ulubionych cytatów.
17. Ulubiona okładka?

Uwielbiam okładki serii "Selekcja", a zwłaszcza pierwszego tomu.
18. Akcja vs. romans?
Zdecydowanie akcja, bez wątków miłosnych mogę przeżyć.
19. Gdzie idziesz, gdy w książce są smutne momenty?
Nigdzie nie idę, ale podnoszę się z łóżka, by wziąć pudełko chusteczek.
20. Ile zajmuje ci przeczytanie jednej książki?
W zależności od ilości stron i wolnego czasu myślę, że od 2 dni do tygodnia.
21. Ile trwa twój "kac książkowy"?
Nigdy nie doświadczyłam czegoś takiego, jak "kac książkowy".
22. Najmniej lubiana książka?
"Mały Książę" Antoine de Saint-Exupery'ego. Wiem, że tą książkę uważa się za niezwykle wartościową, ale mi jej treść definitywnie nie odpowiada.
23. Co cię zachęca do polubienia postaci?
Sądzę, że najbardziej zachęca mnie inteligencja, humor oraz odwaga.
24. Co cię odrzuca w postaci?
Chamstwo, pesymizm, użalanie się nad sobą i tchórzostwo.
25. Czemu dołączyłaś do blogosfery?
Dołączyłam do blogosfery, ponieważ nie mam znajomych książkoholików, a emocje po przeczytaniu książki wręcz mnie rozsadzają.
26. Straszna książka?
Nie czytam horrorów, lecz pamiętam, że czytając dobrych parę lat temu "Juniper Berry i Tajemnicze Drzewo" dość mocno się bałam.
27. Kiedy ostatnio płakałaś przy książce?
Ja naprawdę bardzo często płaczę przy książkach. Ostatnio płakałam przy "Zielonej Mili" Kinga. Zamieniłam się w istną fontannę. Ale szczerze mówiąc lubię wzruszać się przez książki, bo to świadczy o tym, że dana historia w pewien sposób mnie poruszyła i zwróciła uwagę na wiele spraw.
28. Ostatnia książka, której dałaś 10/10?
Jeśli uznamy, że "Harry Potter" to 11/10, to ostatnią książką, której dałam 10/10 są "Papierowe Miasta".
29. Ulubiony tytuł?
"Poradnik Pozytywnego Myślenia"
30. Ostatnio przeczytana książka?
"Osobliwy Dom Pani Peregrine".
31. Co teraz czytasz?
"Miasto Cieni", czyli kontynuację "Osobliwego Domu Pani Peregrine".
32. Ostatnio obejrzany film na podstawie książki?
"Nerve", na którym byłam w kinie.
33. Bohater książkowy, z którym chciałabyś pogadać?
Chciałabym porozmawiać z Ruby z "Love, Rosie", ponieważ ta bohaterka jest tak optymistyczna, że ona na tej rozmowie, by mnie zaraziła taką ilością pozytywnej energii, że by mi starczyła na miesiąc.
34. Autor, z którym chcesz porozmawiać?
Kobieta, która sprawiła, że moje życie wypełniło się magią, czyli J.K. Rowling.
35. Ulubione jedzenie do czytania?
Jeśli herbata to jedzenie to stawiam właśnie na nią oraz na płatki zbożowe.
36. Książkowy świat, w którym chciałabyś żyć?
Przepraszam, że ciągle jest o "Harrym Potterze", ale gdybym powiedziała, że chcę żyć w innym świecie niż świat czarodziejów to bym skłamała.
37. Świat książkowy, w którym nie chcesz żyć?
Świat stworzony przez Suzanne Collins w serii "Igrzyska Śmierci".
38. Kiedy ostatnio powąchałaś książkę?
Jakieś 3 dni temu...
39. Dziwne sposoby obrażania użyte w książce?
Szczerze mówiąc nic mi nie przychodzi do głowy...
40. Czy tworzysz jakieś własne teksty?
Nie.
41. Ulubiony magiczny przedmiot?
Latająca miotła, zawsze marzyłam, by taką mieć.
42. Twoje miejsce w drużynie qudditcha?
Zdecydowanie szukający. Nienawidzę sportu, ale quidditcha po prostu kocham. Wolę pracować indywidualnie, więc szukający to coś dla mnie.
43. Nazwij piosenkę, którą łączysz z jakąś książką?
Nie mam takiej piosenki.
44. Ulubiony podryw na książkę?
Nie mam takiego.
45. Użyłaś go kiedyś?
Nie.
46. Ile masz książek?
Obecnie mam 68 książek.

  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz