sobota, 12 listopada 2016

BOOK TAG

  Hej, w dzisiejszym poście przedstawiam Wam pierwszy tag na moim blogu o nazwie "Book Tag". Wydaję mi się, że jest w nim dużo pytań, które pozwolą poznać moje książkowe upodobania.
1. Jaki gatunek najczęściej wybierasz?
Zdecydowanie najczęściej sięgam po książki science-fiction i fantasy pisane dla młodzieży. Lubię ten gatunek, ponieważ dzieją się w nich nierealne zdarzenia, mogę się zagłębiać w ten inny nierealny świat. Drugim argumentem jest to, że skoro żyję w normalnym świecie to czemu mam sięgać po powieści, które też się w nim rozgrywają, lecz czasami zwracam się i ku takim historiom.
2. Który bohater jest najbardziej podobny do ciebie lub którym chciałabyś być?
Jeśli mogę chcieć być męskim bohaterem to wybieram Marka Watneya z książki "Marsjanin". Niezwykle cenię u tej postaci jej humor, dystans do siebie, zaradność i przede wszystkim inteligencję. Moim zdaniem, Mark jest niesamowicie mądrym człowiekiem i gdybym miała jego umysł to mogłabym stworzyć tyle wspaniałych rzeczy... W akcji powieści znalazł się w dość nieciekawej sytuacji, ale nie poddawał się i walczył o przetrwanie do samego końca i ja czasami chciałabym mieć upór tej postaci.
3. Jaką książkę dałabyś do przeczytania swojemu dziecku?
Jednym z moich największych marzeń jest przekazać swojemu dziecku moje egzemplarze "Harry'ego Potter'a". Pewnie będą liczyły wtedy około 30 lat, ale i mój starszy brat je wielokrotnie czytał, ja je czytałam trzykrotnie, ale z pewnością przeczytam tą opowieść jeszcze dziesiątki razy. Moje wydanie "Harry'ego Potter'a i Zakonu Feniksa" trzeba było skleić taśmą, bo po tak wielu przeczytaniach po prostu się rozpadło. Bardzo chcę przekazać mojemu dziecku magię zawartą w tej cudownej opowieści, która zdecydowanie zmieniła moje życie. Gdy moje dziecko będzie jeszcze małe z pewnością przeczytam mu "Dziadka i Niedźwiadka" Łukasza Wierzbickiego. Opowiada o niedźwiedziu Wojtku, który w czasie II wojny światowej służył w wojsku generała Andersa. Pamiętam, że jak byłam młodsza to uwielbiałam tą opowieść i wielokrotnie przy jej czytaniu się śmiałam.
4. Wolisz książki w wersji papierowej, e-booki, czy audiobooki?
Jestem wrogiem wszelkich książek w wersji innej niż papierowa. Bardzo lubię jak książki mogą dumnie stać na mojej półce. Uwielbiam ich zapach, niesamowicie dużo czasu potrafi mi zająć patrzenie się na okładkę i badanie jej faktury, przerzucanie kartek też ma dla mnie w sobie jakąś taką magię. Kocham książki papierowe i nic ich nie zastąpi.
5. Jaka książka zrobiła na Tobie największe wrażenie?
Nie chcę się powtarzać i mówić, że "Harry Potter" lub "Zielona Mila", więc powiem, że największe wrażenie na mnie zrobiły "Igrzyska Śmierci" Suzanne Collins. Historia jest niesamowita, trzyma w napięciu i pokazuje ciemną stronę ludzkiej natury. Są tu cudowne postacie i czytając tą książkę czuć siłę tej rebelii, jaką stworzyły.
6. Jaka książka nie zrobiła na Tobie dobrego wrażenia?
Zdecydowanie czegoś lepszego spodziewałam się po książce "Poradnik Pozytywnego Myślenia". Czytając tą powieść czułam potencjał, który nie został wykorzystany. Mamy tutaj ciekawego głównego bohatera, który przed wydarzeniami przedstawionymi w tej historii znajdował się w szpitalu psychiatrycznym. Można to było bardzo dobrze wykorzystać, lecz autor Matthew Quick tego nie zrobił.
7. Czytasz jedną książkę od początku do końca, czy zaczynasz kilka książek na raz?
Zdecydowanie czytam jedną książkę na raz i nie rozumiem jak osobom, które czytają kilka książek w jednym czasie nie mieszają się historie. Ja zdecydowanie wolę "zanurkować" w jedną powieść.
8. Częściej czytasz wypożyczone książki, czy raczej preferujesz własny zakup?
Wypożyczam książki tylko wtedy, gdy muszę. Najczęściej wypożyczam, gdy mam zadana lekturę, a nie mam jej w domu. Wolę książki zakupione przeze mnie, przez co niestety mój budżet dość szybko się kurczy.
9. Jaką jedną książkę powinien przeczytać każdy, niezależnie od swoich zainteresowań?
Dla mnie taką książką jest "Wielki Gatsby". Jest to klasyka literatury, lecz wcale nie czuć czytając ją, że została napisana kilkadziesiąt lat temu. Pokazuje doskonale życie wyższych sfer w latach 20. w Ameryce oraz, że tak naprawdę możemy mieć wielu znajomych, lecz naprawdę liczą się tylko przyjaciele, którzy będą z nami dłużej niż nawet największa miłość. Doskonałym dopełnieniem tej historii jest ekranizacja.
10. Czy oceniasz książkę po okładce?
Nie oceniam książki po okładce, jeśli na przykład słyszałam wiele pochlebnych opinii na jej temat, a ma brzydką okładkę to i tak ją czytam. Ale jeśli jestem w księgarni i muszę zdecydować, którą książkę wziąć, a opisy z tyłu są tak samo interesujące to wezmę tą z ładniejszą okładką.
11. O jakiej książce marzysz?
Książek, o których marzę jest ponad 50, więc nie będę ich wszystkich tu wymieniała.
12. Ile książek liczy Twoja biblioteczka i jak przechowujesz swoje zbiory?
Książki trzymam na regale z trzema półkami, lecz wydaję mi się, że po świętach zostanie on zapełniony do końca i wtedy nie wiem, gdzie będę umieszczać następne książki. Do mojej kolekcji co kilka dni przybywa po jednej dwóch pozycjach, ale na dzień dzisiejszy liczy 66 pozycji.
13. Co najpierw: książka, czy ekranizacja?
Zdecydowanie książka.
14. Co teraz czytasz?
Obecnie czytam "Osobliwy dom pani Peregrine" Ransom Riggs i póki co jestem zachwycona.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz