sobota, 14 stycznia 2017

HARRY POTTER TAG

  Hej, dziś zapraszam Was na Harry Potter Tag. Nie jest on w pełni książkowy, bo są pytania, które dotyczą filmów, ale tematem całego tagu jest seria książek, więc raczej wpasowuje się w tematykę mojego bloga. Poza tym nie wyobrażam sobie, że mogłabym nie zrobić tagu o moich ulubionych książkach.
1. Ulubiona książka.
  Pytania w tym tagu niszczą. One zmuszają mnie, by dokonywać okropnie trudnych wyborów. Wszystkie te książki kocham. Muszę, jednak dokonać wyboru i skłaniałabym się w kierunku ostatnich trzech części (nie biorę pod uwagę "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"). Chyba postawię na "Harry Potter i Książę Półkrwi", bo tam dowiadujemy się wiele o przeszłości, cała psychika i motywy Voldemorta są tu pięknie zarysowane, a mnie zawsze bardzo interesuje w książkach, co skłoniło czarny charakter do takiej drogi życia.
2. Ulubiony film.
  Tu mam zdecydowanie mniejszy problem. Nie mogę się zdecydować tylko między 1. i 2. częścią "Harry Pottery i Insygnia Śmierci". Chyba wolę bardziej drugą część. Bitwa o Hogwart jest przedstawiona genialnie, mamy wątek na temat zakochania Neville'a w Lunie, czego nie było w książce i bardzo tego żałuję, bo to byłaby niesamowita para. Poza tym morze łez, jakie zawsze wylewam na tym filmie jest nie do opisania. Na żadnej części nie wzruszam się tak bardzo, jak na tej.
3. Najmniej lubiana książka.
  Trudnych pytań ciąg dalszy. Ja je wszystkie kocham i nie mogę powiedzieć, którą kocham najmniej. Nie biorę w tym tagu pod uwagę 8. części, bo wtedy wybór byłby jasny. Waham się między "Harry Potter i Kamień Filozoficzny", a "Harry Potter i Komnata Tajemnic". W tym częściach J.K. Rowling jeszcze pisze z myślą o dzieciach. Fabuła bardziej mi się podobała w drugiej części, ale z kolei od pierwszej wszystko się zaczęło i gdyby nie ona możliwe, że nie czytałabym książek. To nie jest, jednak miejsce na sentymenty, więc z ciężkim sercem powiem, że najmniej lubię "Harry' ego Potter'a i Kamień Filozoficzny". 
4. Części książek/filmów, podczas których płakałeś.
  W odpowiedzi na to pytanie będą SPOILERY, więc jeśli ktoś nie czytał to po pierwsze ma obowiązek przeczytać tą serię, a po drugie ominąć to pytanie. Płakałam podczas czytania "Harry'ego Potter'a i Czary Ognia", kiedy różdżki Harry'ego i Voldemorta połączyły się i pojawili się rodzice Harry'ego. Płakałam czytając pierwszą część, gdy Harry zobaczył swoich rodziców w Zwierciadle Ain Eingarp. Płakałam, gdy Harry rozpaczał po śmierci Syriusza w "Harry Potter i Zakon Feniksa". Płakałam czytając siódmą część, gdy umarł Zgredek, Fred, Lupin i Tonks. Również w tej części serii był opisany moment, gdy Harry widział śmierć swoich rodziców oczami Voldemorta. Chyba nikomu ta scena nie zapadła w pamięć, a mnie naprawdę poruszyła i za każdym razem, gdy ją czytam jest tak samo. Tam jest przedstawione jak James bawi się z Harrym i później Harry widzi zakapturzonego Voldemorta i myśli, że to jego tata i, że zaraz Lily podniesie się z podłogi i zacznie się śmiać, a jego rodzice już nie żyją. Dla mnie jest to najbardziej wzruszający moment w całej serii. Płakałam też, gdy pokazane były wspomnienia Snape'a, gdy zmarli bliscy Harry' ego pojawili się w Zakazanym Lesie i jeszcze, gdy Harry i Hermiona złożyli kwiaty na grobie James'a i Lily. Jak widzicie było wiele momentów, które mnie poruszyły.
5. Jeśli mogłabym być w związku z dowolnym charakterem, kto by to był?
  Zawsze się zastanawiałam, jak bym odpowiedziała na to pytanie. Szczerze mówiąc nie wiem. W tej serii nie ma akurat nikogo z kim chciałabym być w związku.
6. Ulubiony charakter.
  Moją ulubioną postacią męską jest Zgredek, a damską Luna. Oddanie Zgredka, to jak bardzo chciał mieć przyjaciela i być wolnym, to sprawia, że jest absolutnie niesamowity. Luna natomiast jest ekscentryczna, nikt początkowo jej nie docenia, drwią z niej, a ona mimo wszystko robi swoje i potrafi uczynić naprawdę dużo, jeśli na czymś jej zależy.
7. Jaki patronus byłby twoim?
  Na Pottermore w teście wyszło mi, że miałabym perskiego kota, ale ja bym bardzo chciała mieć renifera jako patronusa. Kocham renifery, to są najbardziej zimowe zwierzęta na świecie, a ja uwielbiam zimę.
8. Jakbyś mógł mieć jedno z Insygniów Śmierci, to co byś wybrała?
  Biorąc pod uwagę to, że używanie każdego Insygnium, który nie jest Peleryną Niewidką zazwyczaj ma marne skutki to postawię na najbezpieczniejsze wyjście, czyli Pelerynę.
9. W jakim domu byłbyś?
  Chciałabym być w Ravenclaw i Pottermore też mówi, że byłabym Krukonką. Moim zdaniem to, że Pottermore przydzieliło mnie do tego domu to jest jeden z większych sukcesów w moim życiu. Pozdrawiam wszystkich Krukonów, którzy to czytają.
10. Jakbyś mógł spotkać dowolną osobę z obsady, to kto by to był?
  Nie zastanawiałam się nigdy nad tym, ale chciałabym spotkać się z aktorem, który grał Voldemorta.
11. Czy grałaś w gry komputerowe?
  Nie.
12. Jakbyś była w drużynie Quidditcha na jakiej pozycji grałabyś?
  Ja generalnie nie lubię sportu, ale zawsze chciałam umieć latać na miotle. Wydaje mi się, że pozycja Szukającego byłaby dla mnie, bo lubię działać indywidualnie i uważam, że potrafię szybko się przemieszczać.
13. Byłaś szczęśliwa z zakończenia?
  Tak, bardzo lubię zakończenie. Zawsze miło mi się czyta opis tego, jak Harry, Ron i Hermiona zaprowadzają swoje dzieci na pociąg do Hogwartu. Uważam również, że pary, jakie stworzyła J.K. Rowling są idealne.
14. Ile znaczy dla ciebie "Harry Potter"?
  "Harry Potter" znaczy dla mnie naprawdę bardzo wiele. Pewnie, jeśli nie przeczytałabym tej serii to nie czytałabym teraz książek w takich ilościach i czytanie nie byłoby jednym z moich zainteresowań. Ta seria wprowadziła wiele magii w moim życiu, z każdym kolejnym przeczytaniem tego cyklu odczuwam jeszcze więcej emocji. "Harry Potter" stał się po prostu nieodłączną częścią mojego życia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz